MyCNews

01 September 2008

Teresa Kok - Amalkan perkauman

Pada 24 Julai, Chow Kon Yeow (Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang) berkata kerajaan negeri PKR dan DAP di Pulau Pinang bersedia menunaikan janji melabelkan jalan dengan bahasa tambahan, selain bahasa kebangsaan di Pulau Pinang.
Nama jalan akan dibuat sebagaimana cadangan Teresa Kok pada 14 Februari 2008. Mengapa benci benar DAP pada tulisan jawi? Soal bahasa ini sudah termaktub dalam perlembagaan, jadi mengapa DAP cuba laksanakan perkara ini di Pulau Pinang?.
Sedikit demi sedikit, mereka menghimpit dan cuba menenggelamkan identiti orang Melayu. Mungkin kerana logo UMNO itu bertulisan jawi, sebab itulah agaknya DAP benci benar pada UMNO. Apakah orang Melayu dalam PKR hendak bersekongkol sama dengan tindakan DAP ini? Atau ingin mengikut jejak Dr Mujahid Yusof Rawa membantah tindakan DAP ini.
---
Pemimpin macam ni yg kita nak pilih ke? Orang2 islam di gesa jangan undi TK selepas ini.
[Sila tuliskan hujah bernas anda di bawah ini]
Share This

2 comments:

  1. tiada salahpun cadangan teresa kok..dia bagi cadangan tambah..bukan suruh buang tulisan jawi gantikan tulisan mandarin..woi..nak propaganda pun biarla profesional sikit..kalau dah bodoh jangan pamerkan kat orang..malu..

    ReplyDelete
  2. salam..
    TK nak tambah tulisan cina & india DAN buang tulisan jawi. INi dah berlaku di bukit bintang.Untuk maklumam yang belum tahu, kalau iron maiden dah tahu, alhamdulillah.

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates