MyCNews

07 September 2008

Datuk Ahmad Ismail: Saya tak perlu minta maaf

PEKAN 6 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, tindakan 13 Ketua UMNO Bahagian di Pulau Pinang menyokong Ketua UMNO Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail yang enggan meminta maaf berhubung dakwaannya terhadap kaum Cina, bukan mencerminkan dasar UMNO.Tegas Timbalan Perdana Menteri, dasar UMNO ialah menjadikan semua kaum bukan Melayu di negara ini sebagai rakan kongsi dalam membangunkan negara.

Menurut beliau, hak semua kaum bukan Melayu yang menjadi warganegara Malaysia tetap terpelihara selagi di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN).

''Apa yang penting ialah dasar UMNO dan BN. Bukan seperti yang disebut oleh mana-mana pemimpin UMNO di peringkat bahagian yang tidak mencerminkan dasar kita," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan surat hak milik tanah kepada 203 peneroka dan Program Rahmat Ramadan Felda Chini Lima di sini.
---
Iya, buat apa nak minta maaf. Kalau bangsa lain menghina islam dan negara melalui youtube, ada sesiapa suruh minta maaf? Ada..ada? kalau bangsa melayu buat camtu, di gembar gemburkan, termasuklah oleh malaysiakini yang skrg dah nmpk arah tujuannya ( malaysiakini bukan orang melayu punya )
[Sila tuliskan hujah bernas anda di bawah ini]
Share This

3 comments:

  1. Saya Anak Melayu (S.A.M)

    Saya sokong penuh 'Datuk Ahmad Ismail yang enggan meminta maaf berhubung dakwaannya terhadap kaum Cina'...."PENDATANG" ternyata benar.

    Bangsa Cina dan India hanya ada satu Negeri.

    Tetapi Bangsa Melayu ada lebih dari satu Negeri yg panggil SEMANANJUNG MELAYU (Malay Peninsula). Malaysia, Indonesia, Singapura, Borneo (Brunei, Sabah, Sarawak) termasok Filipin belum termasok sejarah yg lain2 lagi.

    Cina memang sudah lama bersikap KURANG AJAR terhadap Melayu. Dgn kudrat Allah maka kita telah meLIHAT dan menDENGAR kata2 MELATAH bangsa Cina yg selama ini tersembunyi.

    Yg boleh menjahanamkan bangsa Melayu adalah org Melayu sendiri. Bila kita sesama berTELAGAH dan mulai keRETAKkan dikalangan bangsa kita maka mereka(pendatang) mula suarakan apa terpendam selama ini. Itu sebab mereka sokong penuh Anwar PKR/PR. Bukankah Anwar bangsa Melayu, Anwar berjaya PORAK PERANDA Melayu.

    Banyak kalau mahu dirumuskan.....

    ReplyDelete
  2. Fikiran sedara ni macam pikiran saya jugak. PKR telah di gunakan oleh org bukan melayu utk meminta itu dan ini yg merugikan org melayu sendiri.

    saya sokong kalau umno dan pas bergabung supaya org melayu lebih kuat.

    ReplyDelete
  3. Maaf je lah kalau orang dah gaku silap tu..

    Kalau kita buat silap..
    Tapi orang taknak maafkan.. Mcm mana :-)



    Ketua Pemuda UMNO ‘BERANI dan ‘MACHO’ ;-)
    http://pro-faizal.blogspot.com

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates