MyCNews

01 September 2008

Biarlah orang Islam bercakap pasal Islam

Apakah niat sebenar majlis peguam tersebut? Bukankah orang Islam yang patut membincangkan perkara tersebut?
Didalam forum tersebut yang dihadiri dengan jumlah 100 orang rata-rata kesemuanya bukan Islam, hanya seorang sahaja wakil dari agama Islam. Adakah forum ini yang dikatakan terbuka? Menutup peluang orang Islam memperjelaskan isu-isu yang bakal dibangkitkan semasa forum tersebut? Atau mereka memang sengaja ingin mendengar rintihan supaya agama Islam itu nampak buruk?
Ianya mempunyai niat jahat terhadap Islam!Ini bukan kali pertama majlis peguam mempertikaikan status Islam sebagai agama rasmi dinegara kita. Sebelum ini majlis peguam pernah menerbitkan sebuah artikel berkisar laungan azan yang dikatakan adalah sebuah pencemaran! Beberapa perenggan didalam artikel tersebut menghina Islam.
---
Tengoklah, semakin beraninya musuh2 islam. Zaman DrM dulu, mana ada org berani buat macam ni. Sedarlah diri sikit. Orang kata menumpang kan marah...
[Sila tuliskan hujah bernas anda di bawah ini]
Share This

1 comment:

  1. salam sejahtera dan selamat berpuasa kepada semua yang berpuasa.
    saya bersetuju dengan cadangan agar orang Islam sahaja yang bercakap pasal Islam ni.Tapi harus diingat bahawa kefahaman tentang Islam ini juga perlu diberikan kepada mereka yang belum Islam agar mereka tahu bahawa Islam ini adalah untuk kesejahteraan sejagat.
    Peranan pemimpin-pemimpin yang Islam adalah menunjuk contoh yang jelas kepada yang bukan Islam supaya mereka memahami dan menghormati Islam itu sendiri.Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.Pemimpin Islam yang berkuasa seakan tidak bersungguh dalam usaha tersebut malah dilakukan hanya kepada perkara-parkara rutin sahaja.Islam di Malaysia telah lama dicabar dan diperkecilkan bukan Islam kerana pemimpin yang lemah dan orang yang mencetuskan kelemahan ini adalah pemimpin-pemimpin UMNO termasuklah yang paling lama berkuasa tu sehingga separa nyanyuk. Islam di Malaysia akan berada dipuncak apabila pemimpin yang bersungguh ingin menegakkannya menguasai Malaysia kelak.ALLHUAKBAR!!!!!!

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates